01 september 2010

Blickfång från trädgården


Gamla hinkar är verkligen superfina att plantera i. Jag satte jordgubbsplantor i mina i sommras. Man får nog allt lov att kalla denna årstid vi har nu för höst! Squashen är snart klar att skördas. Har iaf lyckats att få en stor, hoppas dom andra växer tills sig innan frosten tar dom. Pumpor fick jag i present av min mammas chef när jag var där häromdagen.

Recept på falsk ostkaka av Squash!
9 dl mosad squash
                                                                       4 ägg
                                                                       1 dl socker
                                                                    4 msk vetemjöl
                                                                       5 dl grädde
                                                                      Mandel el nötter

Skala & kärna ur squashen & skär i bitar, koka i lättsaltat vatten tills den blir mjuk. Mosa!
Blanda allt & lägg i en eldfast form
grädda i 200 grader i cirka 45 min

Servera med sylt & grädde, smaklig måltid!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar