17 december 2010

Vit som snö





 Vit som snö, passar verkligen till mitt vita fönster. Orkade inte med min långa amaryllis, så jag kapade av den rejält! Sparade bara på blommorna och satte dom lågt i en kaffekopp. Blommorna står precis lika länge som om dom skulle vara kvar i krukan. I den stora glasurnan har jag 4 orkider. Men dom är så fula nu så jag har täckt över dom med tall tills dom har bestämt sig för att blomma igen, om dom nu vill det....  Råkade visst gilla det mörka lummiga härliga med fotona, så det fick bli sånt "ljus" idag igen...hihi

Igår kom det ännu mer snö...Helt galet ! Det ser allt ut att bli en vit jul i år med... Till helgen ska jag grilljera julskinka & Pynta klart det sista med nya hyacinter och div blommor. Just det, slå in julklappar med :)

Ha en underbar helg!

KRAM

3 kommentarer:

  1. Vad vackert det blev med amaryllisen i en så låg vas. Jag brukar också ledsna på dem efter ett tag så det där var ett välkommet tips! Supersnyggt med fjädrarna under...

    Kram/ Anna

    SvaraRadera
  2. Jättefint med amaryllisen! Ja vi får hoppas att det blir en vit jul även i år, ser ju ut så åtminstone ;)
    Ha en underbar helg!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Oh vilken mysig inspirerande blogg du har, hit kommer jag flera gånger ;) Är det okej om jag lägger till dej på min blogg?
    Ha de bra // Lisa - Livsglitter

    SvaraRadera