10 februari 2011

Bröllopstankar del 1

  
Bilden är från google
 Hallå alla söta läsare!

Tusen tack för er respons om mina mattor. Ni kan läsa mer hur man virkar dom här . Kan även tillägga att ni ska göra 5 lösa maskor till att börja med och sen dubbla i dom. Då blir det snyggast! Och därefter utöka. Ju större virknål ju lättare...

Nu till lite tankar om bröllopet....

Visste ni att vi ska hålla festen ute? Partytält kommer skydda oss från sol och regn... Drömmen är att ha massa udda bord och stolar med vita linnedukar på borden. Givetvis vill vi ha små bord här och där för en lite mer "fri" känsla... Vi vill att gästerna ska känna sig fria att mingla runt och bara ha det kul! Kanske tar barnen ett dopp i sjön som ligger bara några meter bort...

Jag har gjort liiiiite inköp. Roffar åt mig alla spetsgardiner på second hand som jag ska sy vimplar och flaggor av. Har inhandlat ballonger och tyll. Nästa STORA grej på listan är kläder, till hela familjen. Barnens och Pierres kläder blir inhandlade nästa månad. Jag har inte riktigt hittat min klänning än...eventuellt blir det att jag får sy upp den. 

Vi har en sjudundrandes bra släkt och kompiskrets iaf... Vi har en fotograf, en konditor ( el vad d nu heter), servitör, kock, frisör, "ett åk", florist.

Vi har även valt våra VÄRDAR. Min kompis Matilda Svenningsson och Pierres kompis Erik Scholander. Dom kommer att hjälpa till med div saker och spex antar jag :) 

K R A M
 M A L I N 




6 kommentarer:

  1. Vi hade också vårt bröllop utomhus i tält och det var perfekt!Precis så som du skriver, att det kändes rätt avslappnat och gästerna kände sig bekväma att mingla runt och hänga.
    Jag är lite avis på dig som har allt det där roliga framför dig. :-)
    Det kommer bli fantastiskt!

    SvaraRadera
  2. Vad spännande, det finns ingenting roligare än att planera och ställa till bröllop. Så du har verkligen någonting underbart framför dig...:) Lycka till

    kram/
    Smulan

    SvaraRadera
  3. Hej
    När ska ni gifta er? härligt att kunna vara ute.
    Vilken kyrka?
    Själv gifte vi oss i Bårarydskyrka utanför Gislaved en underbart vacker dag i september.
    Låter som du fullt upp:)
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  4. Så roligt och planera bröllop, mysigt och vara ute. Och så glad jag blir när du tittade in, nu har du en lott i korgen.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  5. Hej Malin!
    Tack för att du är med i min utlottning, det glädjer mig!

    Fin blogg du har, lite av varje som inspirerar. Just nu förtår jag att det är det kommande bröllopet som är i centrum. Grattis till det, hoppas ni får en härlig dag:-)
    Jag tror jag ska pröva att virka en matta, ska åka till Myrorna imorrn och se om de har en storvirknål!

    Ha det gott, kram Hillevi

    SvaraRadera
  6. Så spännade att planera sitt bröllop och så praktikst med alla kreativa männsikor i släkten! Att du är florist är ju bäst av allt =) jag är också utbildad florist men jag jobbar inte som det, är nog för "enkel" i mitt blomstertänk tror jag...Nu ska jag kika runt lite i din fina blogg, så skickligt att virka mattor!!! Mari.

    SvaraRadera