22 mars 2011

Tisdagstema 12 - Konst/Vad är konst för dig?



Konst för mig är tavlor, fotografier,skulpturer mm. Något som är skapat för hand med omtanke och kärlek. Ni kanske inte visste att jag gick konst form & design i gymnasiet? Jo minsann, en trogen estet som målar en tavla nån gång då och då, det är jag! Men av något konstig anledning hänger dom flesta tavlor hos andra, några har jag lyckats sälja, vissa har jag givit bort som present. 

Min lilla "gubbe" är ett konstverk för sig, jag vet INGET om honom eller vem som gjort honom.Så är det något av Er som har sett något liknande innan?  
 


Jag älskar fotografier! Jag har massa, men gillar speciellt dom gamla. Så mycket historia, se bara vilka underbara ramar. 

Igår var jag och familjen i Ullared. Fick handlat allt jag "behövde" och lite till... Vågade faktiskt inte kika på inredningsavdelningen, men jag norpade åt mig en grej som jag ska visa i morgon.

PUSS  &  KRAM

4 kommentarer:

  1. Vi är inne på samma tanke om konst och du visar så mycket fint.

    Må så gott. // Kram Lissen

    SvaraRadera
  2. Hej
    Vilka fina bilder, jag tycker faktiskt lite som du. Fotografier i gamla ramar är konst för mig. T.ex en bild tagen av ett lekande barn kan man läsa hur mycket som helst ur. Jag älskar verkligen fotografier.
    Ha en skön tisdag.
    kram
    Jessica

    SvaraRadera
  3. Det finns så mycket härlig konst! Det är bara fantasin som sätter gränser...
    Underbara foton
    Ha en fortsatt bra tisdag.
    Kramen.

    SvaraRadera
  4. Hej
    Jag älskar oxå fotogragier:)
    ha en skön dag
    kra
    sandra

    SvaraRadera