15 december 2011

Rumsgran


En rumsgran har fått flytta in,har gått och spanat på dom länge och igår köpte jag två. Och en JULGRAN, det fick bli en kungsgran detta året.Dom är så otroligt vackra!
 


Himmel och pannkaka. På lördag tar vi in granen! Jag är toklycklig! 
 

Småkillarna har koppor överallt. Tycker så synd om dom. Dylan sover jättedåligt och har klåda.  Men lille Jack han är duktig.

Jag hade tänkt fortsätta min pyntande här hemma igår kväll men somnade kl åtta. Hur tusan hinner ni andra som har kids? Vart finns tiden? :)

Kaffekram från Malin

 

14 kommentarer:

  1. God morgon !
    Vad fint med dom granarna och skålarna.
    Mysigt även att ha mini gran.
    Jag ska också fixa. lite grönt.ä .juligt.
    Hoppas att dom kryar på sig snart.
    Ingeng kul men dom hinner iallafall bli friska till jul.
    Visst önskar man att man slulle ha mer tid.
    Men ibland tänker att bloggandet tar sitt ich det andra sitt.
    Förut han jag mycket mer innan jag bloggade. men det är så kul eller hur?
    Själv har jag 4 ;) ibland tar jag halv natt passer. typ till 24/01.
    Men nu var det länge sedan.
    Jag tror att det är årstiden med nu.

    Kan tipsa dig att köpa nått som heter Mivitotal.
    Den säljs på Apoteket.
    Det ger faktiskt mer ork...

    Ha en fin dag ! Kram

    SvaraRadera
  2. Vilka fina små granar. Jag minns hur jobbigt det var när barnen var små och sjuka, men en sak är viktig försök att inte stressa och överarbeta inte, gör det som känns kul då blir det en bra jul! Sen har vi konstaterat att det blir ganska mycket jobb även när kidsen är vuxna och flyttat hemifån, men då av en annan art. Min man har tex varit borta sen i söndags för att snickra hos vår dotter som bor 45 mil härifrån. Sen kan man få vara målare, kokerska och mycket annat men jag lovar det är JÄTTE KUL. Tänk vad tråkigt om de inte ville ha hjälp, det viktiga är bara att komma ihåg att de är vuxna och att de själva bestämmer.
    Ha en bra dag!
    /Lotta

    SvaraRadera
  3. Jätte söt liten gran du har =)
    Önskar dig en trevlig dag!
    Kramkram

    SvaraRadera
  4. Hej
    Tack för hälsningen idag orkar jag hålla upp huvudet..
    fin liten gran och kungsgran är så fina....
    Stackars grabbarna...
    julkärve kanske finns hos granngården..
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  5. Men vilken söööt gran! Var har du köpt den? Ja, jag vet inte riktigt var jag hittar tiden till att göra saker...Man får solla och prioritera. :) Fast när barnen är sjuka så brukar det inte bli någonting gjort här heller!

    Kram/ Anna

    SvaraRadera
  6. Jätte gullig liten "gran":) Har själv köpt en minigran och ställt i en kruka i väntan på stora granen!

    Ha en fin fortsatt torsdag!

    Kram Johanna

    SvaraRadera
  7. Det kliar som sjutton! Jag har ju haft vattenkoppor som vuxen, stod i duschen när det kliade som värst. Fast nätterna är ju värst, stackars killar. Jättesöt gran, tror dom där är tåliga också.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  8. Hur har jag kunnat missa din fina blogg.. Kul att jag hittade dig! Fint du har de! Mvh Michaela

    SvaraRadera
  9. Så söt den lilla granen är!

    Jobbigt med vattkoppor, men skönt när det är över och man liksom har det gjort. Mina flickor hade det förra året, den ena hade det värre än den andra. Hoppas de kryar på sig snart!

    Kram Marie

    SvaraRadera
  10. Jag har haft Kungsgranar i flera år men i år funderar jag starkt på en vanlig gran, vi får se vart det slutar. Ha en fin fredag och helg!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  11. Nä stackars killarna- hua för vattkoppor:( Jag ska köpa gran så fort gubben kommer hem ifrån sin Parisvistelse så jag får lite bärhjälp;) kungsgran så klart! Kram Johanna

    SvaraRadera
  12. Hejsan eller god morgon ;)
    Jättefin gran du tagit in.
    Ja du ,hinna med när man har kids,va ju några år sen mina va små....tycker inte jag hinner nått nu heller fast dom är stora o utflygna hi hi
    Ha en fin dag
    Kram Anette

    SvaraRadera
  13. Jag vill också ha ett gäng rumsgranar här hemma, de är ju jättefina!

    SvaraRadera