24 juli 2011

-Svartvinbärsjuice-


Igår besökte jag mina morföräldrar och fick ett toppenrecept på svartvinbärsjuice. Så kom igen bloggvänner, ut och plocka vinbär och berätta hur din juice blev! Min blev kanongod!

 

Plocka 1 liter svarta vinbär & 2 liter svartvinbärsblad, 4 liter vatten.  Det är det bästa med receptet, det går hur snabbt som helst att plocka då bladen får vara med.

 

Koka i endast 5 minuter!
 

Sila bären och bladen och rör ner 3-5 dl socker ( beroende på hur söt du vill ha juicen). Juicen drickes sval och fryses för att bibehålla hållbarheten då inga tillsatser har tillförst.

 

Smarrigt värre, eller hur?
Hoppas det smakar...

Trevlig sommar!

Puss & Kram
Malin  

8 kommentarer:

  1. Vi har tre buskar som dignar av bär, fast inte riktigt mogna än. Men det här ska jag prova, busbra att det bara var och hiva med bladen.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Har ingen energi alls, men gott som tusan låter det....Kram J

    SvaraRadera
  3. Gott att se att man tar tillvara på egna bär och skippar alla tillsatser. Har en hink med vinbär som jag ska koka till nu!! Ha det gott!!

    SvaraRadera
  4. Har gjort Svart vinbärsjuicen idag. Blev bara sååå god! Tack för recept! Kram

    SvaraRadera
  5. Härligt! detta ska jag göra, tack Malin

    SvaraRadera
  6. Jättegod !

    Hur länge håller den i kylskåp ?

    SvaraRadera
  7. Ojojoj så god juice jag gjorde 2 satser på en gång men nu undrar jag
    Kan man frysa bladen ?

    SvaraRadera
  8. Tack. Detta var precis vad jag sökte.
    Mvh

    SvaraRadera